niedziela, 6 listopada 2016

Drożdżowe rogaliki z serem

Pyszne, mięciutkie, idealne na podwieczorek lub drugie śniadanie.
Rogaliki drożdżowe z białym serkiem naprawdę polecam.
Trochę się trzeba napracować, ale satysfakcja i smak 

 gwarantowane.





Składniki na około 45 sztuk:
- 560 g mąki pszennej tortowej
- 200 ml mleka
- 75 g cukru
- 80 g masła
- 0,5 łyżeczki soli
- 2 jajka









Składniki na masę serową:
- 500 g twarogu (ja użyłam półtłustego) nie mielonego
- 2 żółtka
- opakowanie cukru waniliowego

- 3-4 łyżki drobnego cukru do wypieków

Składniki na rozczyn ze świeżych drożdży:
 

- 30 g świeżych drożdży
- 3 łyżki mąki pszennej
-1 łyżka cukru
- 150 ml ciepłego mleka

Dodatkowo do posmarowania rogalików jajko i łyżka mleka.





Zacznijmy od rozczynu.
Do miseczki wlałam 150 ml ciepłego (nie gorącego) mleka.
W kruszyłam świeże drożdże.
Dodałam cukier, wymieszałam aż drożdże się rozpuściły.
Dodałam mąkę i dokładnie wymieszałam, żeby nie było grudek.
Przykryłam ściereczką i odstawiłam w ciepłe miejsce na około 30 minut.

W czasie gdy pięknie rosły, zajęłam się masą serową.
W miseczce roztarłam widelcem biały ser.
Wbiłam żółtka i wsypałam cukier.
Wymieszałam.

To teraz ciasto.
Najpierw suche składniki.
Do dużej misy przesiałam mąkę.
Wsypałam cukier i sól.
Wymieszałam.
Wlałam rozczyn z drożdży.
Wbiłam jaja i wlałam mleko.
Na koniec wlałam rozpuszczone masło.
Wyrabiałam ciasto do momentu aż było elastyczne i miękkie.
Uformowałam z niego kulę, przykryłam ściereczką i odstawiłam
na około 1,5 godziny w ciepłe miejsce.

Po tym czasie pięknie urosło.

Krótko je jeszcze zagniotłam i podzieliłam na cztery części.

Każdą część rozwałkowałam i wycinałam z ciasta prostokąty o wymiarach
około 18 na 35 cm.
Następnie radełkiem lub nożem wycinałam naprzemiennie trójkąty.

0 komentarze:

Prześlij komentarz

 

Pyszne Pychotki Template by Ipietoon Cute Blog Design